czwartek, 27 listopada 2014

Lekcje marzenia


1.Lekcje Marzenia
Kto nas nauczy marzyć? Skąd dowiedzieć się jak prawidłowo bujać w obłokach?Dodaję ponownie., może nie wszyscy widzieli:

Wejrzyj w głąb umysłu
Postaraj się przywołać teraz swoje pierwsze spełnione marzenie.

Co to znaczy marzyć ? Kolejne dziwne pytanie. Niedawno oglądałam „Zaplątanych” i znalazłam tam multum marzeń: Roszpunka, z tego co pamiętam, marzyła by wyjść z wieży  i móc zobaczyć lampiony wznoszące się ku nocnemu niebu „na żywo”. Myślała o tym jak to będzie podczas tej wyjątkowej chwili, a gdy już dzielił ją krok od zrealizowania  zastanawiała się czy będzie tak pięknie jak sobie wyobrażała. Wyrywało ją to z rutyny dnia, dawało nadzieję na przeżycie czegoś pięknego. Marzenie jest to więc wybieganie w przyszłość, wywoływanie u siebie odczucia złapania czegoś, co w tej chwili niedostępne, aczkolwiek wspaniałe.
Pamiętam też, że Roszpunka zastanawiała się, co zrobi, gdy to marzenie się spełni, co ma robić dalej ze swoim życiem, czy wrócić do wieży i zajmować się dawnymi sprawami.

Wniosek

Spełnianie marzeń napawa nas pewnością siebie oraz przepełnia lękiem.

Chcąc nauczyć się marzyć, znów zapytajmy się po co? Otóż po to, aby doświadczyć przyjemnośći z rozmyślania. To moim zdaniem istota całego tego procesu. Przyjemność.Puśćmy więć wodze fantazji i podryfujmy po falach wyobrażni:

*Cwiczenie*

1.Wybierz cel podróży:
Pewnego dnia wydam książkę.

2.Podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących marzenia. Niech myśli wędrują po twojej głowie swobodnie, postaraj się nie negować za wychwalanie swojego ego, poczuj satysfakcję z tego kim jesteś i czego dokonasz. Akceptuj każdy swój błąd, niedokładność, absurdalność myśli- teraz liczy się tylko twoja przyjemność z bycia takim człowiekiem, jakim chcesz być. Szczęśliwym człowiekiem. Najlepszym z możliwych alternatyw.

Książka będzie miała grubą okładkę, sama zrobię do niej ilustrację, sama wybiorę opis i biografię, będzie wyjątkowa, bo napisana przez 1 6-latkę, pomogę wielu  ludziom, ujawnię swój geniusz, wszyscy będą szczęśliwsi.

3. Zauważyłeś pewnie, że sobie schlebiasz, nawet wyolbrzymiasz niektóre rzeczy. Tak trzymaj. Z łatwością przełykaj myśli typu : inni będą mi zazdrościć, jestem bardzo uroczą i piękną osobą. Nikomu takimi myślami nie robisz krzywdy, a przecież twój umysł nie kłamie. Nie ma sensu się z nim kłócić.
Jestem wspaniały. Dokonam wielkich rzeczy. Jestem mądrą i wrażliwą osobą. Mam wiele świetnych pomysłów. Cóż z tego skoro…

Jeśli jakaś myśl zakłóci twój spokój daj jej przelecieć przez twój umysł. Ona zniknie. Jeśli w twoim marzeniu, pojawi się jakaś obawa, lęk ulegnij jej. Nie obwiniaj się za jego pojawienie. Naszemu mózgowi widocznie coś się nie zgadzało – nie może być wszystko idealnie, nic nie idzie gładko, trzeba więc rozważyć ewentualne straty.

4. Dodaj pewności marzeniom. Pchaj okręt marzeń nowymi podmuchami wiatru, pilnuj aby maszt stał prosto. Pomyśl o tym, czego już dokonałeś.

Tyle już zrobiłam, nie mogę się poddać. Włożyłam w tę książkę tyle wysiłku i miłości, jest naprawdę dobra. Najlepsza. Wyjątkowa. Są naprawdę piękne. Opowiadają o moich własnych przeżyciach.

5. Myśl obrazkami. Przywołuj w sobie uczucia spełnienia, satysfakcji, spokoju.

6. Jeśli chcesz wyznaczaj daty, albo nie ustalaj ich wcale. Wybiegaj w przyszłość. Co robisz ? Jak wyglądasz? Ko i co cię otacza?

Jestem piękna. Mam jasne końcówki, stylowe ubranie, swój prześmieszny nos. W Około mnie sami życzliwi ludzie. Podziwiają mnie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smiało, pokarz, ze tu byłeś! jakieś wrażenia! Jestem ciekawa!