niedziela, 25 stycznia 2015

Pokolenie I

Pokolenie I

Dziękuję za tak miłe komentarze pod moją powieścią. Podzielę sie z wami dwoma ciekawostkami:
1. Pewnie stało się tak dlatego, że się rozreklamowałam, więc mam mieszane uczucia co do autentyczności chwalenia mojej pracy
2. Z drugiej strony wierzę, że bloga czyta się dla samej przyjemności, a nie popularności i tym podobnych dodatków.

Nie da się ukryć, ze nasze pokolenie jest to pokolenie I, czyli internetu.Mówi się o nas : nowocześni, umiejętni w rozwiązywaniu zadań schematycznych, popełniający błędy ortografirmatyczne, dobrzy z języków. To najczęstsze stereotypy. Bo niby chatujemy po angielsku, uczymy się elektronicznie, odnajdujemy instrukcje w grach po angielsku. Ortografia szwankuje u dzieci których poprawia Word, albo wcale nie poprawia, stąd tyle niepoprawnych komentarzy.

Niesamowicie nadużywanym stareo typem jest wizerunek człowieka siedzącego tępo przed ekranem, grającego w gry, niezainteresowanego płcią piękną, często prowadzącego tryb domowy, jak również obraz kujona , geeka, zapaleńca informatycznego lecącego za nowinkami i ulepszeniami do swojego sprzętu komputerowego.

Teraz powiem o najmłodszych dzieciach. Pokolenie I ogląda teledyski i bajki na youtubie. Czterolatki grają w angrybirds, ośmiolatki zakładają facebooka, jedenastolatki nagrywaja filmiki na youtube, zakładają instagrama, bloga, tumra, tweetera, aka, snapchata, omglee.Pokolenie I spędza czas w internecie tak długo iż można powiedzieć, zę razem z nim dorasta, uczy się i bawi.

Szukamy nowych idoli.

   Gazetki brawo poszły w kąt, teraz pod ręką jest wygodny tablet. Tam czekają na nasze pociechy portale z grami, portale znanych marek , np. Monster High, portale plotkarskie, modowe, społecznosciowe i oczywiście - portal youtube. To siedlisko najróżniejszych potworków jakie czają się na dzieci - od gameplayów po filmiki beauty i challenge.Łatwo jest się od nich uzależnić dorosłym osobom, a co dopiero dzieciom!

Dzieci oglądąjące filmiki są naiwne. Można nimi dowolnie manipulować, wmawiać im co jest dobre, co mają kupować, co jest teraz modne. Youtuberzy zaś  stają się ich idolami. Dzieci  marzą o ich spotkaniu, ślą do nich zabawne listy, upominki i nagrywają filmiki. Głęboko wierzą, ze autor filmiki to soba wiecznie radosna, bez zmartwień, zajmująca się tylko rozrywką, kochająca swoich widzów nad życie. Ponadto chwlaą się, że to oni są największymi fanami, są gotowi bronić swojego idola, starają się do niego upodobnić, kupując jego koszulki lub kupując sobie podobne rzeczy.

Ta historyjka wydałaby się tylko niewinną zabawą, ale do pewnego czasu. Gdy dzieci nie wpadną na pomysł aby same coś nagrać. A to proste - wystarczy telefon, tablet, konto na yt. I się zaczyna.

Małe, zaledwie 12 - letnie dziewczynki marzące o milionach subskrypcji. Dzielące się swoją intymnością, pokazujące światu swoją twarz, adres, rodzinę. Nierzadko robią różne, czasem niebezpieczne wyzwania. Malują się, proszą mamę o cienie do powiek, tusze do rzęs, markowe ciuchy. Polecają kosmetyki, kupują na masową skale i pokazuje na swoich houlach , ze kupili np, czekoladkę i zeszycik w kratkę.

Pokolenie I jest do tego stopnia zafascynowane kolorową dorosłością, ze próbuje zaistnieć jako ktoś, kto się na czymś zna, mimo, ze nie są jeszcze na tyle duże, by oglądać niektóre filmy czy wejść na kolejkę górską. Pokolenie niewrażliwych, nieprzewidujących, nastawionych na zyski w postaci subskrypcji i wyświetleń.

Jaki wpływ ma na ciebie youtube?

1.Czy zdarza ci się zacząć dzień od sprawdzenia youtub'a?
a. Tak, często.
b. Rzadko
c. Nigdy mi się nie zdarzyło.

2. Czy kiedykolwiek skrytykowałaś\eś kogoś na youtubie?
a. tak, częśto to robię
b. robię to bardzo rzadko
c. wcale tego nie robię

3. Czy myslałeś o tym by załorzyć kanał na youtube?
a. Tak, mam go
b. Myślałem, ale nie jestem pewien
c. nie myślałem

4.czy reklamujesz \ reklamował byś swoje filmiki na yt?
a. oczywiście, przecież liczą się wyświetlenia
b. Nie. zainteresowani sami trafią
c. Nie, bo się wstydzę

5. Czy kupujesz produkty, które polecają youtuberzy?
a. oczywiscie.
b. czasmi.
c. rzadko lub nigdy

6. Ile czasu dziennie poświęcasz na oglądanie filmików na yotube?
a. 2-3 godziny
b. 1 godzinę
c. zdarza mi się kilkdziesiąt minut

Większość a.
Przeglądanie nowości na youtubie robisz równie często jak sprawdzasz facebooka. Niekiedy bezwiednie przeczesujesz internet w poszukiwaniu filmów, frustrujesz się, zę twój ulubiony youtuber nie dodał filmiku. Uwielbiasz oglądnąć ich jak najczęściej, jak najwięcej. Pomyśl, czy to nie strata czasu i twojej wrażliwości. Może lepiej poczytać książkę l;ub z kimś porozmawiać, zamiast patrzeć w płaską twarz youtubera na ekranie? czy nie jesteś przypadkiem uzależniony?

Większość b.
Dość często zaglądasz na yt, jednak nie spędza ci on sen z powiek. szukasz tego czego potrzebujesz, nie przyjmujesz wszystkiego do słownie, a to co nie zgadza się z twoim światopoglądem po prostu odrzucasz. Niekiedy zdarza ci dłuższa sesja, ale po jakimś czasie ci przechodzi. Traktujesz sławę , jako coś, na co trzeba zapracować, swoje filmiki trzymasz w wyobraźni albo na prywatnym kanale. Tak czy siak czas ograniczyć yotuba!

Większość b.
Nie jsets obcykany w nowosciach na yt, nie sledzisz bierząćych informacji o ytuberach. Szukasz tyle i tego co potrzebujesz, kiedy masz czas i ochotę. Brawo! MOżesz powiedzieć, ze mało obchodzi cię to całe filmikowe.



1 komentarz:

  1. Dobrze mówisz, wiele osób wchodzi na blogi i tresc ich komentarza to follow za follow. Ja sie jednak w to nie bawie. Równiez zgadzam sie co do dzieci. Mój brat cioteczny w wielku 5-ciu lat umial wiecej rzeczy na laptopie niz moja ciocia. Dzieci nie wiedza co to podchody czy gra w gume... Szkoda ; /
    Pozdrawiam, Ilonciaaa
    http://kissmeifyouwant.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń

Smiało, pokarz, ze tu byłeś! jakieś wrażenia! Jestem ciekawa!